FCA pokreće vlastiti program restauracije legendarnih automobila

FCA pokreće vlastiti program restauracije legendarnih automobila

Nakon objave kako će Jaguar Classic pokrenuti proizvodnju 25 primjeraka legendarnog natjecateljskog modela D-type, na salonu Retromobile u Parizu još nas je jedan proizvođač razveselio sličnom viješću. Naime, grupa Fiat Chrysler Automobiles je objavila kako planira pokrenuti projekt restauracije svojih legendarnih modela, pod nazivom Reloaded by creators.

Ovaj projekt će kupcima ponuditi detaljno restaurirane povijesne automobile marki Alfa Romeo, Fiat, Abarth i Lancia. Nadalje, tako prikupljena sredstva bit će upotrijebljena u potrazi za i otkupu drugih automobila od povijesnog značaja za marke grupe FCA. “Time se…”, napominje voditelj organizacije FCA Heritage, Roberto Giolito, “… pokreće stvarni projekt kulture, prema uzoru na način rada svjetskih umjetničkih muzeja”.

FCA Heritage, organizacija zadužena za očuvanje povijesnih vrijednosti marki koje grupa okuplja, na salonu Retromobile je izložila nekoliko automobila obnovljenih u okviru projekta Reloaded by creators:

Alfa Romeo Spider (1991.) Posljednji primjerak veličanstvenih otvorenih automobila Alfa Romea, ujedno predstavlja i završetak proizvodne linije započete još 1966. Ovaj je model posebno značajan s obzirom da je posljednji na čijem je dizajnu osobno radio Battista Pininfarina. Konkretni je automobil služio kao “ispitni poligon” za različite uzorke, boje i materijale te je kao takav jedinstven među svim izvedbama Spidera.

Lancia Fulvia Coupé Montecarlo (1973.) Predstavljena 1965, Fulvia Coupé je temeljena na skraćenoj platformi limuzinske Fulvije, a kao dizajnerska inspiracija poslužili su gliseri legendarne marke Riva. Konkretni automobil ponuđen na prodaju, pripada ograničenoj seriji Monte Carlo napravljenoj kako bi se obilježila pobjeda na istoimenom reliju 1972, a koju je ostvarila legendarna posada Sandro Munari / Mario Mannucci. Automobil je pokretan 1,3-litrenim motorom snage od 90 KS, tvornica ga je isporučila svojoj koncesiji u Napulju 19. travnja 1973, a na njemu su izvorne registracijske pločice.

Spidereuropa Pininfarina (1981.) Ovo je posljednja izvedba legendarnog Fiata 124 Spider – jednog od automobila ovog proizvođača koji su se najdulje zadržali u proizvodnji. Dizajniran od strane studija Pininfarina, Fiat 124 Spider se u proizvodnji nalazio između 1966. i 1985, no od 1975. je proizvođen isključivo u SAD (s iznimkom izvedbe Spidereuropa) gdje je i ostvario najveći uspjeh. Konkretni primjerak u ponudi FCA Heritagea pokreće 2-litreni motor snage od 105 KS, a automobil je prešao samo 10.000 km.

Alfa Romeo SZ (1989.) Automobil koji je trebao vratiti ime svoje marke u svijet luksuznih sportskih kupea, Alfa SZ se odlikuje karoserijom napravljenom u potpunosti od umjetnih materijala. Automobil je sastavljan u pogonima Zagata, a temelji se na mehaničkoj osnovi Alfa Romea 75 (3.0 V6), s pogonom na stražnje kotače. Alfa SZ je proizvedena u samo 1.000 primjeraka koji su prodavani po cijeni od iznad 100 milijuna Lira (oko 50.000 Eura). Predstavljeni automobil pripada jednoj od prvih serija, a proizvođač ga je koristio za testiranja što ga čini gotovo prototipom.

Lancia Appia Coupé (1959) Još jedan 2+2 kojeg je dizajnirao studio Pininfarina, Appia Coupé je nastala na šasiji koju je Lancia koristila za svoje posebne projekte. Ovaj posebno elegantni automobil je proizveden 16. travnja 1959.

1